четвер, травня 16, 2024

Моя вишиванка, моя берегине

 Моя вишиванка, моя берегиня.

Ти - символ, святиня у кожній родині.

Ти пам'ять віків, оберемок народу,

В твоїх візерунках - код нації, роду.

Бабусина пісня, матусі обійми,

і батькове слово суворе й надійне...

Уже традиційно, у третій четвер травня, наш освітній заклад долучається до святкування Всесвітнього дня вишиванки. Це свято самобутнє і не прив'язане до жодного державного чи релігійного, воно запрошує кожного свідомого громадянина до абсолютно простого вчинку – вдягнути вишиванку і в ній піти на роботу чи на навчання. Разом із тим, це свято має глибокий зміст. По всьому світу об'єднуються українці в одній ідеї і показують, що мають власну самоідентифікацію та національний код. У цей день варто пам'ятати свою національну та громадянську позиції, культурну освіченість та духовну свідомість. 

Особливе значення День вишиванки має під час повномасштабної війни Росії проти України. Одягнена вишиванка 16 травня – символом незламності українського духу, заявою на весь світ про те, що українці – вільний народ.

У День вишиванки здобувачі освіти 5 - 9 класів взяли участь у народознавчій грі "Моя сорочка - вишиванка", яку організувала та провела учитель української мови та літератури Фірсова Л.Б. За найкраще  знання українських традицій, українського фольклору та звичаїв наших пращурів змагалися чотири команди: "Зима", "Весна", "Літо" та "Осінь". Учасники команд у ході гри розгадували назви пісень за звучанням мелодій, складали прислів'я, відбирали український національний одяг за його описом, створювали власний орнамент вишиванки.

Перемогу здобули учасники команди "Літо", проявивши уміння працювати творчо та працювати в команді.


Здобувачі освіти 1-4 класів переглянули відео про історію виникнення свята, учитель 4 класу, Круглюк Н.П. розповіла про традиції відзначення Дня вишиванки в Україні та далеко за її межами. 

А потім учні мали нагоду розмалювати вишиванки на влвсний смак, скласти пазли із національним українським одягом та створити свій орнамент вишивки.











У Всесвітній день вишиванки здобувачі освіти гімназії та учителі долучилися до Національної руханки в вишиванках "Дякуємо ЗСУ" в рамках національного проєкту "Цікава Фізкультура - 2,0 Перезавантаження".

Моя вишиванка, моя берегине, 
Ніколи тебе не здолає чужіння.
Тебе я візьму у далеку дорогу
І разом здобудемо ми перемогу!

Немає коментарів:

Дописати коментар